پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان در سرکنسول‌گری جمهوری ترکیه

در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری رقم خورد:

حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان در سرکنسول‌گری جمهوری ترکیه

- 1402/05/23

در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری مسعود میرزائی شهرابی باحضور در کنسول‌گری جهوری ترکیه در مشهد با فاتح توپچو، سرکنسول این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری مسعود میرزائی شهرابی باحضور در کنسول‌گری جهوری ترکیه در مشهد با فاتح توپچو، سرکنسول این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست صمیمی مسعود میرزائی شهرابی با تاکید بر گسترش روابط به خصوص در حوزه علم و فناوری گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکید ریاست محترم جمهور حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی بر گسترش مناسبات و تعاملات با کشورهای همسایه است و از این رو تصمیم بر آن شد تا سرکنسول کشورهای دوست و همسایه به صورت جمعی از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کنند و از نزدیک با توانمندی، پیشرفت و پرداختن به مفهوم دانش‌بنیان و فناور در جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

وی افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه اشتراکات زیادی با یکدیگر در حوزه‌های فرهنگی، تجاری و گردشگری دارند و به همین جهت میتوان با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه علم و فناوری نیز به صورت جدی‌تر تعاملات گسترده‌ای بین دو کشور رقم بخورد. 

در ادامه فاتح توپچو گفت: حضور در پارک علم و فناوری خراسان و بازدید و آشنایی با امکانات این مجموعه نشان داد که نه تنها در سطح داخلی بلکه توانمندی برخی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان در سطح بین‌المللی است.

وی با تاکید بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه افزود: با توجه به نزدیکی کنسول‌گری ارومیه و تبریز به ترکیه در این شهرها رایزن تجاری داریم و البته در چند روز اخیر با توجه به توانمندی منطقه خراسان و مشهد در رفع نیازهای تجاری کشور ترکیه، رایزن تجاری کنسول‌گری در مشهد نیز معرفی شدند و این اقدام منجر به توسعه تعاملات تجاری خواهد شد.
سرکنسول جمهوری ترکیه نیز به اشتراکات فرهنگی و تجاری مردم ایران و ترکیه اشاره کرد و تصریح کرد: همکاری بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه باعث افزایش رفاه بین شهروندان دو کشور شده و از این زاویه میتوان به گسترش تعاملات و مناسبات به خصوص در حوزه علم و فناوری بیشتر توجه کرد.

رایزن تجاری جمهوری ترکیه در این نشست گفت: حضور 450 شرکت و 7000 نیرو در پارک علم و فناوری خراسان نشان از یک زیست بوم ویژه در حوزه فناوری و دانش‌بنیانی است که تلاش میکنیم حتما از این مجموعه بهره‌ببریم.

وی تصریح کرد:  همچنین ارتباط بین پارک‌های علم و فناوری ایران و ترکیه منجر به انتقال فناوری خواهد شد و همین امر در جهت اشتغال‌زایی نیز بسیار مهم و اثرگذار است.

در پایان این نشست حامد شجاع سنگچولی کارشناس توسعه بازار و پروژه های پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب در کشور ترکیه برای ارتباط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: حضور در نمایشگاه کشورهای همسایه و برگزاری تورهای فناورانه از جمله برنامه مهم در معاونت پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان برای معرفی شرکت‌هاست. 

وی افزود: پیگیری خواهیم کرد تا شرکت‌های فناور فرهنگی در نمایشگاه صنایع دستی و فرهنگی که آبان ماه سال جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند.


دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.